Blog firmowy OZE - głos Twojego biznesu. 6 korzyści z własnego bloga

Aż 82% marketingowców twierdzi, że treści to baza strategii biznesu*. Z kolei wpisy blogowe zajmują 69% contentu firm**. I uwierz mi - nie chcesz zostać w tyle za konkurencją. Co zyskujesz, kiedy prowadzisz bloga firmowego i jakie teksty na nim publikować? Popatrzmy!

Blog OZE - dlaczego go potrzebujesz?

Dobry blog to złoto w branży OZE, ponieważ konkurencja jest duża, a przede wszystkim - pomysłowa. Internet roi się nie tylko od blogów, ale również filmów, ebooków, formularzy i case studies związanych z odnawialnymi źródłami energii. 

1. Budujesz świadomość marki

Na blogu dzielisz się wartościami, jakie przewodzą w Twojej firmie. W tym miejscu chwalisz się również osiągnięciami, współpracą z partnerami biznesowymi, innowacjami, czy inwestycjami. Piszesz o wydarzeniach, w których Twoja firma wzięła udział, nagrodach i wyróżnieniach. Jednym słowem - zwiększasz rozpoznawalność swojej marki. 

2. Zdobywasz klientów

To na blogu publikujesz materiały związane z branżą i z działalnością swojej firmy. W ten sposób klienci lepiej poznają Twoją markę i wyrabiają sobie opinię o Twoim doświadczeniu. We wpisach blogowych odpowiadasz na najczęstsze pytania użytkowników i pomagasz im podjąć decyzję o skorzystaniu z Twoich usług.

Przy okazji oszczędzasz sobie pracy - mniej telefonów, mniej odpisywania każdemu klientowi z osobna - wszystko dzięki artykułom na blogu.

I co ważne - wpisy blogowe to doskonałe miejsce na CTA (wezwanie do działania): zapisy do newslettera, pobranie ebooka czy zakup pompy ciepła, którą właśnie opisałeś.

3. Współpracujesz z partnerami biznesowymi

Kiedy masz bloga, zapraszasz partnerów biznesowych do tworzenia gościnnych treści. W ramach barteru Ty publikujesz u nich. Zdobywasz wizerunek eksperta w branży - to obopólna korzyść, a także jeden ze sposobów na linkbuilding, wspierający pozycjonowanie bloga. 

4. Generujesz backlinki

Backlinki to linki na obcych stronach, które kierują użytkowników do Twojego bloga. Jeśli Twój blog stanie się kopalnią informacyjnych i ciekawych treści, to tylko kwestia czasu, kiedy inni użytkownicy internetu zaczną je linkować.

Algorytmy Google’a lubią backlinki, zwłaszcza jeśli pochodzą z wiarygodnych stron. Tu znów ukłon w stronę publikacji na zaprzyjaźnionych stronach partnerów biznesowych. Dzięki temu Twoja strona www pozycjonuje się coraz wyżej.

Również te backlinki, które pochodzą np. z portali społecznościowych mają wartość, bo generują ruch na Twojej stronie, przyciągając użytkowników. Wartościowe teksty na blogu sprawiają, że czytelnicy nie tylko zostają z Tobą na dłużej, ale część z nich staje się Twoimi klientami.

5. Twoja strona zajmuje wysokie miejsce w Google

Wpisy blogowe - ciekawe i napisane zgodnie z SEO, częściej pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Jeśli dobrze dobierzesz słowa i frazy kluczowe, zwiększysz swoje szanse na dotarcie do pierwszej strony Google.

Przypomnij sobie - kiedy ostatni raz przeglądałeś drugą i kolejną stronę wyszukiwarki? No właśnie - większość osób kończy na pierwszej, bo nie chce im się klikać w nieskończoność.

6. Z blogiem zarabiasz

Ostatni punkt powstał dla porządku, bo do tego, że blog zarabia na Ciebie, doszedłeś już na pewno sam w okolicach ⅓ tego tekstu.

Zobacz - jak łatwo użyjesz bloga do swoich celów:

  • wydajesz ebooka o projektowaniu systemów fotowoltaicznych? Opublikuj na blogu wpis, w którym opiszesz, z czym mierzą się projektanci i jakie są wyzwania. Na końcu tekstu podaj link do zakupu. Użytkownik, który na świeżo będzie miał w głowie treść, chętniej kupi taki poradnik.

  • publikujesz film na swoim kanale na YouTubie? Wspomnij o nim na blogu. Będziesz miał więcej wejść, polubień i subskrybentów, z których część ma szansę zostać Twoimi klientami, bo Twoje nowe filmy będą się im wyświetlać już automatycznie.

  • relacja z montażu pompy ciepła albo paneli słonecznych? To aż się prosi o film albo tekst na bloga, jeśli nie chcesz robić case study z tego konkretnego przedsięwzięcia. Niech Twoi czytelnicy zobaczą, jak pracujecie, z czym mierzycie się na co dzień i jak osiągacie sukcesy. Kiedy zdecydują się na instalację urządzeń do zielonej energii, będą wiedzieli, żeby zwrócić się do Ciebie.

  • połącz social media z blogiem - wrzucaj posty z zajawkami artykułów. Taka przynęta przekieruje czytelników prosto na Twoją stronę.

O czym pisać na blogu firmowym?

Och! Tematów jest cała masa. Podrzucam Ci pomysły na wpisy, które najlepiej przyciągną uwagę przyszłych klientów:

  • produkty - chwal się nowościami,

  • technologie i innowacje - opisuj prostym językiem najnowsze osiągnięcia w branży OZE,

  • przepisy, ustawy, nowelizacje, regulacje, plany - to ważne dla osób, które zastanawiają się nad przejściem na odnawialne źródła energii,

  • odpowiedzi na pytania użytkowników - na pewno wiesz, o co najczęściej pytają klienci. Sprawdzaj zapytania z wyszukiwarki internetowej (złapiesz od razu słowa kluczowe pod SEO), zajrzyj na grupy i fora związane z fotowoltaiką, pompami ciepła czy domami zeroemisyjnymi,

  • prognozy - co Twoim zdaniem czeka branżę OZE za rok, dwa, dekadę?

  • poradniki - wyjaśnij, na co zwrócić uwagę, wybierając pompę ciepła czy panele fotowoltaiczne,

  • rozprawianie się z mitami i kontrowersjami dotyczącymi branży - zmień przeciwników urządzeń OZE w ich zwolenników, przekonaj niezdecydowanych!

Głowa kipi ci od pomysłów? Palce same wędrują do klawiatury? Poczekaj chwilę - pamiętaj, że samo wrzucanie postów jak leci nie przyniesie większego skutku.

Blog o odnawialnych źródłach energii - stwórz go z głową!

Żeby Twój blog pracował dla Ciebie, potrzebny Ci content plan. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Zostaw to mi - zaplanuję dla Ciebie strategię i dostarczę teksty na bloga: świeże, odpowiadające na potrzeby Twojej marki, klientów i algorytmów Google’a. Wystarczy, że dasz mi znać

*https://ahrefs.com/blog/content-marketing-statistics/

**https://themanifest.com/content-marketing/blog/how-businesses-use-content-marketing