Blog firmowy OZE - głos Twojego biznesu. 6 korzyści z własnego bloga
Aż 82% marketingowców twierdzi, że treści to baza strategii biznesu*. Z kolei wpisy blogowe zajmują 69% contentu firm**. I uwierz mi - nie chcesz zostać w tyle za konkurencją. Co zyskujesz, kiedy prowadzisz bloga firmowego i jakie teksty na nim publikować? Popatrzmy!
Blog OZE - dlaczego go potrzebujesz?
Dobry blog to złoto w branży OZE, ponieważ konkurencja jest duża, a przede wszystkim - pomysłowa. Internet roi się nie tylko od blogów, ale również filmów, ebooków, formularzy i case studies związanych z odnawialnymi źródłami energii.1. Budujesz świadomość marki
Na blogu dzielisz się wartościami, jakie przewodzą w Twojej firmie. W tym miejscu chwalisz się również osiągnięciami, współpracą z partnerami biznesowymi, innowacjami, czy inwestycjami. Piszesz o wydarzeniach, w których Twoja firma wzięła udział, nagrodach i wyróżnieniach. Jednym słowem - zwiększasz rozpoznawalność swojej marki.
To na blogu publikujesz materiały związane z branżą i z działalnością swojej firmy. W ten sposób klienci lepiej poznają Twoją markę i wyrabiają sobie opinię o Twoim doświadczeniu. We wpisach blogowych odpowiadasz na najczęstsze pytania użytkowników i pomagasz im podjąć decyzję o skorzystaniu z Twoich usług.
Przy okazji oszczędzasz sobie pracy - mniej telefonów, mniej odpisywania każdemu klientowi z osobna - wszystko dzięki artykułom na blogu.
I co ważne - wpisy blogowe to doskonałe miejsce na CTA (wezwanie do działania): zapisy do newslettera, pobranie ebooka czy zakup pompy ciepła, którą właśnie opisałeś.
Kiedy masz bloga, zapraszasz partnerów biznesowych do tworzenia gościnnych treści. W ramach barteru Ty publikujesz u nich. Zdobywasz wizerunek eksperta w branży - to obopólna korzyść, a także jeden ze sposobów na linkbuilding, wspierający pozycjonowanie bloga.
Backlinki to linki na obcych stronach, które kierują użytkowników do Twojego bloga. Jeśli Twój blog stanie się kopalnią informacyjnych i ciekawych treści, to tylko kwestia czasu, kiedy inni użytkownicy internetu zaczną je linkować.
Algorytmy Google’a lubią backlinki, zwłaszcza jeśli pochodzą z wiarygodnych stron. Tu znów ukłon w stronę publikacji na zaprzyjaźnionych stronach partnerów biznesowych. Dzięki temu Twoja strona www pozycjonuje się coraz wyżej.
Również te backlinki, które pochodzą np. z portali społecznościowych mają wartość, bo generują ruch na Twojej stronie, przyciągając użytkowników. Wartościowe teksty na blogu sprawiają, że czytelnicy nie tylko zostają z Tobą na dłużej, ale część z nich staje się Twoimi klientami.
Wpisy blogowe - ciekawe i napisane zgodnie z SEO, częściej pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Jeśli dobrze dobierzesz słowa i frazy kluczowe, zwiększysz swoje szanse na dotarcie do pierwszej strony Google.
Przypomnij sobie - kiedy ostatni raz przeglądałeś drugą i kolejną stronę wyszukiwarki? No właśnie - większość osób kończy na pierwszej, bo nie chce im się klikać w nieskończoność.
Ostatni punkt powstał dla porządku, bo do tego, że blog zarabia na Ciebie, doszedłeś już na pewno sam w okolicach ⅓ tego tekstu.
Zobacz - jak łatwo użyjesz bloga do swoich celów:
wydajesz ebooka o projektowaniu systemów fotowoltaicznych? Opublikuj na blogu wpis, w którym opiszesz, z czym mierzą się projektanci i jakie są wyzwania. Na końcu tekstu podaj link do zakupu. Użytkownik, który na świeżo będzie miał w głowie treść, chętniej kupi taki poradnik.
publikujesz film na swoim kanale na YouTubie? Wspomnij o nim na blogu. Będziesz miał więcej wejść, polubień i subskrybentów, z których część ma szansę zostać Twoimi klientami, bo Twoje nowe filmy będą się im wyświetlać już automatycznie.
relacja z montażu pompy ciepła albo paneli słonecznych? To aż się prosi o film albo tekst na bloga, jeśli nie chcesz robić case study z tego konkretnego przedsięwzięcia. Niech Twoi czytelnicy zobaczą, jak pracujecie, z czym mierzycie się na co dzień i jak osiągacie sukcesy. Kiedy zdecydują się na instalację urządzeń do zielonej energii, będą wiedzieli, żeby zwrócić się do Ciebie.
połącz social media z blogiem - wrzucaj posty z zajawkami artykułów. Taka przynęta przekieruje czytelników prosto na Twoją stronę.
O czym pisać na blogu firmowym?
Och! Tematów jest cała masa. Podrzucam Ci pomysły na wpisy, które najlepiej przyciągną uwagę przyszłych klientów:
produkty - chwal się nowościami,
technologie i innowacje - opisuj prostym językiem najnowsze osiągnięcia w branży OZE,
przepisy, ustawy, nowelizacje, regulacje, plany - to ważne dla osób, które zastanawiają się nad przejściem na odnawialne źródła energii,
odpowiedzi na pytania użytkowników - na pewno wiesz, o co najczęściej pytają klienci. Sprawdzaj zapytania z wyszukiwarki internetowej (złapiesz od razu słowa kluczowe pod SEO), zajrzyj na grupy i fora związane z fotowoltaiką, pompami ciepła czy domami zeroemisyjnymi,
prognozy - co Twoim zdaniem czeka branżę OZE za rok, dwa, dekadę?
poradniki - wyjaśnij, na co zwrócić uwagę, wybierając pompę ciepła czy panele fotowoltaiczne,
rozprawianie się z mitami i kontrowersjami dotyczącymi branży - zmień przeciwników urządzeń OZE w ich zwolenników, przekonaj niezdecydowanych!
Głowa kipi ci od pomysłów? Palce same wędrują do klawiatury? Poczekaj chwilę - pamiętaj, że samo wrzucanie postów jak leci nie przyniesie większego skutku.
Blog o odnawialnych źródłach energii - stwórz go z głową!
Żeby Twój blog pracował dla Ciebie, potrzebny Ci content plan. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Zostaw to mi - zaplanuję dla Ciebie strategię i dostarczę teksty na bloga: świeże, odpowiadające na potrzeby Twojej marki, klientów i algorytmów Google’a. Wystarczy, że dasz mi znać!
*https://ahrefs.com/blog/content-marketing-statistics/
**https://themanifest.com/content-marketing/blog/how-businesses-use-content-marketing