Teksty sponsorowane - jak się zareklamować bez reklamy?

Fachowa wiedza zamiast nachalnej reklamy. Tak w skrócie prezentują się teksty sponsorowane. Co powinny zawierać i gdzie je opublikować, żeby wypromowały Twoją markę? Sprawdź i napisz swój pierwszy artykuł!

Rola tekstów sponsorowanych - dlaczego warto się na nich skupić?

Teksty sponsorowane nie informują wszem i wobec, jak wspaniała jest Twoja firma, produkt czy usługa. Do ich najważniejszych zadań należy:

  • budowa Twojego wizerunku specjalisty,

  • budowa wizerunku Twojej marki,

  • dotarcie do osób, które do tej pory nie wiedziały o istnieniu Twojej firmy.

Tekst sponsorowany ma wzbudzić w odbiorcy zainteresowanie Twoimi usługami lub produktami. W samej treści sugeruje się jedynie ich obecność. To, na czym się skupiasz, to opowieść o korzyściach, jakie ze sobą niosą.

Wiele zależy od tego, jak zaprojektujesz tekst. Ważny jest dobór tematu i dodanie linków do Twojej strony www.

Jak napisać tekst sponsorowany?

To, w jaki sposób zaprezentujesz się w tekście sponsorowanym, sprawi, że odbiorcy albo będą chcieli dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, produktach i usługach, albo zamkną okno przeglądarki i więcej się Tobą nie zainteresują.

Oczywiście zależy Ci na tej pierwszej opcji. Jak więc zyskać pewność, że Twój artykuł przyciągnie nowych odwiedzających, w tym potencjalnych klientów Twojej firmy?

Treść ma zaciekawić czytelnika. Wykorzystaj jedną z poniższych form:

  • poradnika,

  • wypowiedzi eksperckiej,

  • wywiadu,

  • porównania (np. produktów).

Klient ma sam dojść do wniosku, że chce dowiedzieć się więcej na dany temat. To on decyduje, że potrzebuje konkretnego produktu czy usługi. W skrócie - tekst ma budzić zainteresowanie i wzbudzić w kliencie potrzebę zakupu, ale bez bezpośredniego reklamowania.

Pomysł na tekst sponsorowany

Treści sponsorowane skupiają się na trendach i innowacjach w branży. Warto przytaczać konkretne przykłady, podkreślać osiągnięcia i swoje doświadczenie. 

Pisz językiem korzyści, odnoś się do aktualnych wydarzeń w swojej dziedzinie - w ten sposób udowodnisz, że trzymasz rękę na pulsie. W branży OZE jest to szczególnie ważne - nowe technologie i zmiany przepisów to jej chleb powszedni.

Tekst uzupełnij grafikami: zdjęciami, wykresami, schematami i tabelami. Zanim je dobierzesz, upewnij się, ile obrazków wydawca dopuszcza do publikacji. Jeśli chcesz zamieścić video, również sprawdź, czy będzie to możliwe.

W artykule powinno znaleźć się również logo firmy, a także link do Twojej strony.

Gdzie publikować teksty sponsorowane?

Najlepszym miejscem dla tekstów sponsorowanych są portale ogólne o szerokim i lokalnym zasięgu oraz portale specjalistyczne, ściśle związane z branżą. Wybieraj serwisy cieszące się wysokim autorytetem - ich wiarygodność pomoże promować Twoją markę i zbuduje zaufanie do niej. Sprawdź też, czy serwis jest związany z Twoją grupą docelową.

Teksty sponsorowane zgodne z SEO - czyli jakie?

Pisz swoje teksty tak, żeby znalazły się wysoko w wyszukiwarkach. Używaj słów kluczowych, w tym fraz z długim ogonem. Te ostatnie łatwiej dotrą do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane Twoimi usługami.

Link building w tekstach sponsorowanych

Witryna, w której chcesz opublikować tekst, pozycjonuje się wysoko? To świetna informacja, bo algorytmy Google’a zauważą te linki, które odsyłają do Twojej strony i również ona zacznie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. A to przełoży się na większy ruch użytkowników. 

Pamiętaj też, że serwisy o dużym ruchu są lepiej respektowane w wyszukiwarkach. 

Gdzie zatem wstawić linki w tekście sponsorowanym? Używaj ich oszczędnie - wystarczy na końcu podać odnośnik do strony z usługą lub produktem.

Jak wspomnieć o marce w tekście sponsorowanym?

Myślisz, że napisanie takiego tekstu jest trudne? No bo jak tu się wypromować bez wspominania o firmie i tym, co oferuje? Poznaj kilka sposobów na reklamę marki w tekście sponsorowanym:

  • umieść nazwę swojej marki i link do strony firmowej w stopce pod tekstem,

  • podaj link do swojej strony lub strony z produktem/usługą, do których nawiązujesz w swoim tekście - np. jeśli opowiad

  • asz o dofinansowaniach do urządzeń OZE, przekieruj czytelników do strony, na której oferujesz usługi związane z pozyskiwaniem dotacji,

  • napisz tekst w całości poświęcony Twojej marce - jaka jest jej misja, sukcesy, plany,

  • wstaw podpisane zdjęcia produktów Twojej marki,

  • napisz tekst w formie poradnika - pokaż jak Twój produkt/usługa pomagają rozwiązać problem,

  • wpleć w tekst wypowiedź eksperta z Twojej firmy.
To całkiem sporo tricków, dzięki którym przemycisz informację o Twojej firmie i bezpośrednie linkowanie do strony, którą chcesz wypromować.

Jakie są zalety tekstów sponsorowanych?

Najważniejsza korzyść to prezentacja marki. Za nią podążają kolejno:

  • autorytet marki,

  • wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie,

  • promocja usług i produktów,

  • większa wiarygodność niż w przypadku zwykłych reklam,

  • dotarcie do nowych odbiorców w skali szerokiej i lokalnej,

  • zwiększenie ruchu na stronie,

  • wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarce,
  • większa liczba odbiorców,
  • wzrost sprzedaży.
  • sponsorowanepng 
Kuszą Cię korzyści płynące z artykułów sponsorowanych? Martwisz się jednak, że wymagają zbyt wiele pracy? Nie masz czasu, żeby skoncentrować się na pisaniu? Zrobię to za Ciebie. Napisz, czego potrzebujesz. Ja zajmę się resztą!