Teksty sponsorowane - jak się zareklamować bez reklamy?
Fachowa wiedza zamiast nachalnej reklamy. Tak w skrócie prezentują się teksty sponsorowane. Co powinny zawierać i gdzie je opublikować, żeby wypromowały Twoją markę? Sprawdź i napisz swój pierwszy artykuł!
Rola tekstów sponsorowanych - dlaczego warto się na nich skupić?
Teksty sponsorowane nie informują wszem i wobec, jak wspaniała jest Twoja firma, produkt czy usługa. Do ich najważniejszych zadań należy:
budowa Twojego wizerunku specjalisty,
budowa wizerunku Twojej marki,
dotarcie do osób, które do tej pory nie wiedziały o istnieniu Twojej firmy.
Wiele zależy od tego, jak zaprojektujesz tekst. Ważny jest dobór tematu i dodanie linków do Twojej strony www.
Jak napisać tekst sponsorowany?
To, w jaki sposób zaprezentujesz się w tekście sponsorowanym, sprawi, że odbiorcy albo będą chcieli dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, produktach i usługach, albo zamkną okno przeglądarki i więcej się Tobą nie zainteresują.
Oczywiście zależy Ci na tej pierwszej opcji. Jak więc zyskać pewność, że Twój artykuł przyciągnie nowych odwiedzających, w tym potencjalnych klientów Twojej firmy?
Treść ma zaciekawić czytelnika. Wykorzystaj jedną z poniższych form:
poradnika,
wypowiedzi eksperckiej,
wywiadu,
porównania (np. produktów).
Klient ma sam dojść do wniosku, że chce dowiedzieć się więcej na dany temat. To on decyduje, że potrzebuje konkretnego produktu czy usługi. W skrócie - tekst ma budzić zainteresowanie i wzbudzić w kliencie potrzebę zakupu, ale bez bezpośredniego reklamowania.
Pomysł na tekst sponsorowany
Treści sponsorowane skupiają się na trendach i innowacjach w branży. Warto przytaczać konkretne przykłady, podkreślać osiągnięcia i swoje doświadczenie.
Pisz językiem korzyści, odnoś się do aktualnych wydarzeń w swojej dziedzinie - w ten sposób udowodnisz, że trzymasz rękę na pulsie. W branży OZE jest to szczególnie ważne - nowe technologie i zmiany przepisów to jej chleb powszedni.
Tekst uzupełnij grafikami: zdjęciami, wykresami, schematami i tabelami. Zanim je dobierzesz, upewnij się, ile obrazków wydawca dopuszcza do publikacji. Jeśli chcesz zamieścić video, również sprawdź, czy będzie to możliwe.
W artykule powinno znaleźć się również logo firmy, a także link do Twojej strony.
Gdzie publikować teksty sponsorowane?
Najlepszym miejscem dla tekstów sponsorowanych są portale ogólne o szerokim i lokalnym zasięgu oraz portale specjalistyczne, ściśle związane z branżą. Wybieraj serwisy cieszące się wysokim autorytetem - ich wiarygodność pomoże promować Twoją markę i zbuduje zaufanie do niej. Sprawdź też, czy serwis jest związany z Twoją grupą docelową.
Teksty sponsorowane zgodne z SEO - czyli jakie?
Pisz swoje teksty tak, żeby znalazły się wysoko w wyszukiwarkach. Używaj słów kluczowych, w tym fraz z długim ogonem. Te ostatnie łatwiej dotrą do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane Twoimi usługami.
Link building w tekstach sponsorowanych
Witryna, w której chcesz opublikować tekst, pozycjonuje się wysoko? To świetna informacja, bo algorytmy Google’a zauważą te linki, które odsyłają do Twojej strony i również ona zacznie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. A to przełoży się na większy ruch użytkowników.
Pamiętaj też, że serwisy o dużym ruchu są lepiej respektowane w wyszukiwarkach.
Gdzie zatem wstawić linki w tekście sponsorowanym? Używaj ich oszczędnie - wystarczy na końcu podać odnośnik do strony z usługą lub produktem.
Jak wspomnieć o marce w tekście sponsorowanym?
Myślisz, że napisanie takiego tekstu jest trudne? No bo jak tu się wypromować bez wspominania o firmie i tym, co oferuje? Poznaj kilka sposobów na reklamę marki w tekście sponsorowanym:
umieść nazwę swojej marki i link do strony firmowej w stopce pod tekstem,
podaj link do swojej strony lub strony z produktem/usługą, do których nawiązujesz w swoim tekście - np. jeśli opowiad
asz o dofinansowaniach do urządzeń OZE, przekieruj czytelników do strony, na której oferujesz usługi związane z pozyskiwaniem dotacji,
napisz tekst w całości poświęcony Twojej marce - jaka jest jej misja, sukcesy, plany,
wstaw podpisane zdjęcia produktów Twojej marki,
napisz tekst w formie poradnika - pokaż jak Twój produkt/usługa pomagają rozwiązać problem,
- wpleć w tekst wypowiedź eksperta z Twojej firmy.
Jakie są zalety tekstów sponsorowanych?
Najważniejsza korzyść to prezentacja marki. Za nią podążają kolejno:
autorytet marki,
wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie,
promocja usług i produktów,
większa wiarygodność niż w przypadku zwykłych reklam,
dotarcie do nowych odbiorców w skali szerokiej i lokalnej,
zwiększenie ruchu na stronie,
- wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarce,
- większa liczba odbiorców,
- wzrost sprzedaży.